marți, 5 octombrie 2010

Decorațiune de iarnă: steluțe croșetate


Bună din nou! În timp ce scormoneam prin internet, am găsit pe acest blog (http://expimag.blogspot.com/2007/12/christmas-star-ornaments.html) un model de steluțe croșetate foarte drăguțe. Din păcate nu știu cum se numesc piciorușele croșetate în limba română, așa că am să folosesc denumirile din limba engleză. Eu una am învățat să croșetez de pe net, din tutorialele postate pe youtube și pe acest site: http://learntocrochet.lionbrand.com/?learnToCrochet=1, unde se explică foarte bine cum se fac toate piciorușele.

Piciorușe folosite:
ch - chain stitch (lănțișor)
sc - single crochet
dc - double crochet
hdc - half double crochet
sl st - slip stitch

Materiale:
  • fir de tricotat alb și roșu;
  • croșet;
  • ață de brodat;
  • ace pentru brodat;
  • paiete;
  • instrument de băgat ața în ac;
  • foarfec.


1. Pentru început, se face un inel magic ajustabil.
2. Lucrăm în inel 5 sc. Nu uni la final. Pentru a dispărea găurica din mijloc, tragem de codița pe care am lăsat-o, până când cercul se închide.

3. Lucrăm câte 2 sc în fiecare din cele 5 sc, de jur împrejur (10 sc). Nu uni la final.
4. *Sc în primul sc, 2 sc în următorul sc* de jur împrejur (15 sc). Unește cu sl st în primul sc. Cercul este complet.
 5. Sl st în primul sc. *[Facem 5 ch, sl st în a doua buclă din stânga croșetului, sc în următoarea buclă, hdc în următoarea buclă, dc în următoarea buclă]. Colț terminat. Sărim peste următorul sc din cerc și lucrăm câte un sl st în următoarele 2 sc. Repetăm de la * până lucrăm toate cele 5 colțuri ale steluței, de jur împrejur.După ultimul colț, facem un singur sl st.
 6. Lucrăm un ch, apoi câte un sc în fiecare buclă de jur împrejur (50 sc). Tăiem firul și ascundem codița.

 
Și astfel, jumătate de steluță este gata. Pentru o steluță trebuie 2 astfel de fețe. Vă atenționez că dă dependență!
 Acum urmează decorarea și unirea celor două jumătăți de steluță printr-o cusătură decorativă.

Pentru cusătura decorativă (care în engleză se numește blancket stitch) este nevoie de aproximativ 120 cm de fir de tricotat roșu. După ce terminăm de făcut cusătura decorativă, îi facem steluței și o agățătoare.


 Și... asta e tot. Steluța e terminată și poate fi dăruită.

2 comentarii:

  1. Deci vroiam sa-ti spun ca imi plac tutoriale tale, chiar azi am incercat steluta si mi-a iesit.
    O sa o pun pe blogul meu.
    Multumesc si felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă bucur foarte mult că-ți place tutorialul. De-abia aștept să văd cum ți-a ieșit.

    RăspundețiȘtergere